Hujroh - Forum Pesantren Indonesia Alumni Pesantren Indonesia Forum      Misi Hujroh
 

Main juga kesini sul:
The Ghurfah Kisah Sukses Alumni Alumni di Luar Negeri Bisnis Online Hikayah fi Ma'had Railfans Dunia Pesantren Ekonomi Islam
Forum  Bisnis & Kerja  Dunia Kerja & Profesi 
Odpowiedzialne postępowanie i praktyki biznesowe
Pages: [1]

(Read 112 times)   

Admin

  • Administrator
  • Abadan fi Ma'had
  • ***
  • Admin No Reputation.
  • Join: 2013
  • Posts: 2544
  • Logged
Odpowiedzialne postępowanie i praktyki biznesowe
« on: 08 Sep, 2018, 21:39:25 »

Odpowiedzialne postępowanie i praktyki biznesowe

W tym rozdziale omówiono narzędzia zawarte w niniejszym podręczniku, odpowiedzialne przedsiębiorstwo biznesowe (RBE) ustanowiło standardy i procedury, które mają służyć jako przewodnik dla pracowników i agentów, wzbudziło uzasadnione oczekiwania wśród zainteresowanych stron, zbudowało infrastrukturę wspierającą etykę biznesową oraz dostosowało swoje praktyki zarządzania do swoich podstawowych przekonań. Niniejszy rozdział stosuje te elementy programu etyki biznesowej jako podstawę pięciu konkretnych obszarów postępowania i praktyki biznesowej, które stanowią wyzwanie dla RBE, szczególnie, ale nie tylko, w gospodarkach wschodzących. Poprzez rozwijanie odpowiedzialnych praktyk biznesowych w tych pięciu obszarach, RBE może być częścią rozwiązania problemów stojących przed biznesem na wszystkich rynkach.

Wyzwania stojące przed Przedsiębiorstwem Odpowiedzialnego Biznesu

Istnieje szereg kwestii dotyczących odpowiedzialnego biznesu
postępowanie, w stosunku do którego właściciele i kierownicy
Należy zwrócić szczególną uwagę na RBE:
1.   Stosunki z urzędnikami i podmiotami rządowymi
2.   Rola sektora prywatnego w procesie regulacyjnym
3.   Zamówienia publiczne i zamówienia publiczne
4.   Rola wolontariatu
5.   Stosunki z zagranicznymi rządami i przedsiębiorstwami


Te pięć kwestii ma zasadnicze znaczenie dla tego, co oznacza bycie odpowiedzialnym przedsiębiorstwem biznesowym. Dyskusja w tym rozdziale, wraz z arkuszem roboczym RBE 13 na końcu rozdziału, pomoże właścicielom i menedżerom ustanowić odpowiedzialne standardy, procedury i oczekiwania oraz zrekompensować słabości poprzez infrastrukturę etyki biznesu, komunikację i informacje zwrotne oraz dostosowanie przedsiębiorstwa. Rozdział ten pomoże również w stworzeniu rozsądnych oczekiwań

Stosunki z urzędnikami i podmiotami rządowymi

dla zewnętrznych zainteresowanych stron: rządu, innych przedsiębiorstw, społeczeństwa obywatelskiego i całej społeczności.
Rządy ustanawiają niezbędne warunki stabilności gospodarczej, postępu społecznego i ochrony środowiska poprzez przyjmowanie ustaw, polityk i praktyk, które pomagają rynkom działać niezależnie, bez nadmiernej ingerencji ze strony rządu. Warunki te, określane niekiedy mianem "dobrego zarządzania publicznego", pomagają gospodarce rozwijać się zgodnie z zasadami rynkowymi. Tak jak w przypadku RBE istotne znaczenie ma dobry ład korporacyjny, tak w żywotnym interesie sektora prywatnego jako całości leży wspieranie wiarygodnych, stabilnych, odpowiedzialnych i wiarygodnych rządów, zdolnych do dobrego zarządzania publicznego.
Dobre rządy publiczne szanują prawa człowieka i prawa własności, wspierają świętość umów, chronią mieszkańców, zapewniają infrastrukturę, która przyspiesza transport towarów i usług oraz wspiera przekazywanie wiedzy, a także tworzą zorientowane rynkowo ramy prawne i wiarygodne instytucje sądownicze, które pozwalają mieszkańcom na rozwiązywanie konfliktów. Dobre zarządzanie publiczne opiera się na przejrzystych relacjach między rządem a sektorem prywatnym.
OGRANICZANIE KORUPCJI, PRZEKUPSTWA I WYMUSZEŃ
Aby stworzyć warunki niezbędne do dobrego zarządzania publicznego, należy zająć się problemem korupcji, zarówno po stronie popytu, jak i podaży. Zarówno rząd, jak i sektor prywatny są odpowiedzialne za stworzenie warunków dla przejrzystego biznesu i powinny odrzucić wszelką korupcję, przekupstwo i wymuszenia. Liderzy w biznesie i rządzie powinni współpracować na rzecz zwalczania korupcji.
Jednym ze sposobów współpracy sektora prywatnego z sektorem publicznym jest rekomendowanie przedsiębiorstwom biznesowym standardów, procedur i oczekiwań, aby pomóc rządowi w administrowaniu prawami i przepisami w sposób przejrzysty, odpowiedzialny i sprawiedliwy. Liderzy biznesowi i urzędnicy państwowi powinni prowadzić stały dialog publiczny na temat kwestii, które przyczyniają się do korupcji, takich jak praktyki monopolistyczne, opłaty uznaniowe, uciążliwe podatki oraz regulacje i licencje utrudniające działalność gospodarczą i przedsiębiorczość. Dialog ten powinien


mają na celu zapewnienie, że procesy administracyjne na wszystkich szczeblach administracji rządowej są sprawiedliwe, przejrzyste, konkurencyjne i świadome. Ramka 9.1 wymienia niektóre z polityk antykorupcyjnych i dobrych rządów, które kładą nacisk na przejrzystość, należyte procedury i odpowiedzialność.1 Zob. także załącznik F zawierający bardziej wyczerpujący wykaz zasad przewodnich w zakresie zwalczania korupcji w rządzie.
Procedury administracji rządowej, licencjonowania, inspekcji i certyfikacji, mające na celu regulację działalności gospodarczej, często stwarzają przeszkody dla działalności gospodarczej. Na przykład rządy czasami wymagają kilku oficjalnych podpisów, aby dopełnić prosty akt rejestracji i otwarcia działalności gospodarczej. Takie przeszkody administracyjne zwiększają możliwości urzędników publicznych do żądania łapówek i przysług. Jak pokazuje tabela 9.1, podczas gdy możliwości przekupstwa i wymuszeń różnią się nieco w zależności od rynku, średni odsetek łapówek wydawanych na każdy rodzaj usługi publicznej różni się znacznie2.