Hujroh - Forum Pesantren Indonesia Alumni Pesantren Indonesia Forum      Misi Hujroh
 

Main juga kesini sul:
The Ghurfah Kisah Sukses Alumni Alumni di Luar Negeri Bisnis Online Hikayah fi Ma'had Railfans Dunia Pesantren Ekonomi Islam
Forum  Hoby & Minat  Public Speaking  
ZWALCZANIE PRZEKUPSTWA ZAGRANICZNYCH URZĘDNIKÓW
Pages: [1]

(Read 102 times)   

Admin

  • Administrator
  • Abadan fi Ma'had
  • ***
  • Admin No Reputation.
  • Join: 2013
  • Posts: 2592
  • Logged
ZWALCZANIE PRZEKUPSTWA ZAGRANICZNYCH URZĘDNIKÓW
« on: 10 Sep, 2018, 23:35:01 »

ZWALCZANIE PRZEKUPSTWA ZAGRANICZNYCH URZĘDNIKÓW
Prowadząc działalność gospodarczą za granicą, przedsiębiorstwo powinno być świadome ścisłych zasad i przepisów regulujących kwestię przekupstwa w międzynarodowych transakcjach handlowych. W 1997 roku 34 kraje podpisały Konwencję w sprawie zwalczania przekupstwa zagranicznych funkcjonariuszy publicznych w międzynarodowych transakcjach handlowych. Konwencja ta, ustanowiona przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), weszła w życie w 1999 r. i wymaga od państw sygnatariuszy, aby wpłaty łapówek zagranicznym urzędnikom państwowym były przestępstwem karnym. Przed przyjęciem konwencji OECD i jej przepisów wykonawczych, wiele krajów pozwoliło swoim przedsiębiorstwom na odliczenie kosztów przekupywania zagranicznych urzędników państwowych od swoich podatków.
Obecnie przedsiębiorstwa działające na rynkach zagranicznych podlegają coraz większej kontroli i regulacji w swoich krajach ojczystych. Na przykład amerykańskie firmy podlegają ustawie o zagranicznych praktykach korupcyjnych (Foreign Corrupt Practices Act - FCPA), co sprawia, że przekupywanie zagranicznych urzędników państwowych w celu uzyskania przewagi biznesowej jest nielegalne. Firmy amerykańskie prowadzące działalność międzynarodową zazwyczaj uważają za wskazane utrzymywanie rygorystycznych programów zgodności korporacyjnej w celu zapewnienia zgodności z FCPA i przepisami innych krajów będących stronami Konwencji OECD.
Ustawa FCPA zabrania przedsiębiorstwom amerykańskim korzystania z usług pośredników, takich jak niezależny agent, spółka joint venture lub przedsiębiorstwo zagraniczne w celu dokonywania płatności korupcyjnych w imieniu przedsiębiorstwa amerykańskiego. Przepisy te wymagają od przedsiębiorstw amerykańskich rozwijania relacji biznesowych z renomowanymi i wykwalifikowanymi partnerami i przedstawicielami. Zachęcają te przedsiębiorstwa do stosowania zasad należytej staranności podczas pracy z przedsiębiorstwami zagranicznymi.
Badanie due diligence może przybrać formę badania przedstawicieli zagranicznych i partnerów joint venture w celu określenia ich statusu jako lokalnego biznesu. FCPA zachęca przedsiębiorstwa, aby były świadome istnienia czerwonych flag. Wskaźniki te obejmują nietypowe schematy płatności lub ustalenia finansowe, historię korupcji, odmowę zobowiązania się do przestrzegania uzasadnionych praktyk biznesowych oraz brak przejrzystości. Nieprzestrzeganie tych przepisów może prowadzić do nałożenia kary grzywny lub pozbawienia wolności na mocy prawa amerykańskiego. Szczegółowy opis ustawy o zagranicznych praktykach korupcyjnych znajduje się w załączniku F.
PRZESTRZEGANIE PRZEPISÓW O PRZECIWDZIAŁANIU PRANIU PIENIĘDZY
Wykorzystywanie legalnego biznesu do ukrywania nielegalnego pochodzenia dużych kwot pieniędzy - pranie brudnych pieniędzy - ma destabilizujący wpływ na zaangażowane przedsiębiorstwa, krajowe instytucje finansowe i społeczeństwo jako całość. Gospodarka, która umożliwia pranie nielegalnych funduszy, jest podatna na przestępczość zorganizowaną, infiltrującą instytucje finansowe i legalne przedsiębiorstwa oraz pogłębiającą korupcję w rządzie. Wschodząca gospodarka rynkowa
mogą być kuszone, aby zaryzykować te katastrofy dla natychmiastowego przepływu środków pieniężnych przez gospodarkę. Jednak posiadanie wizerunku raju dla prania brudnych pieniędzy znacznie utrudni rozwój reputacji stabilnego i bezpiecznego środowiska dla inwestycji.17
Przedsiębiorstwa współpracujące z partnerem zagranicznym, a nawet z partnerem krajowym, który ma powiązania z amerykańskimi instytucjami finansowymi, powinny mieć świadomość, że systemy przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy i zgłaszania podejrzanych działań, które były wymagane od kilku lat, zostały rozszerzone na dodatkowe kategorie instytucji finansowych. Zgodnie z amerykańskimi przepisami dotyczącymi skarbu państwa, które zostały ogłoszone, zostały zaproponowane lub są w trakcie opracowywania, do instytucji finansowych, od których wymaga się wprowadzenia programu przeciwdziałania praniu pieniędzy, należą nie tylko banki, stowarzyszenia oszczędnościowe i unie kredytowe, ale także brokerzy i dealerzy papierów wartościowych, kasyna, operatorzy systemów kart kredytowych, firmy zajmujące się sprzedażą pojazdów, lombardziści, bankierzy prywatni i wiele innych podmiotów.

Podczas gdy w wielu krajach, w tym w krajach o gospodarkach wschodzących, obowiązują podobne przepisy w zakresie przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy, przepisy amerykańskie mogą wpływać na działalność zagraniczną poprzez wymogi należytej staranności w odniesieniu do rachunków korespondentów i prywatnych rachunków bankowych. Zgodnie z tymi przepisami wiele instytucji finansowych spoza Stanów Zjednoczonych podlega zasadom należytej staranności w ramach amerykańskiego systemu przeciwdziałania praniu pieniędzy, jeżeli prowadzą one rachunek korespondencyjny w Stanach Zjednoczonych. W niektórych okolicznościach wzmocnionej należytej staranności Stany Zjednoczone i inne instytucje finansowe mogą być zobowiązane do gromadzenia szczegółowych informacji przed rozpoczęciem współpracy handlowej z przedsiębiorstwami lub osobami fizycznymi.

Nawet jeśli RBE nie jest technicznie instytucją finansową, podstawową zasadą "poznaj swojego klienta" jest odpowiedzialne prowadzenie działalności gospodarczej. Zasada ta jest ważna dla wschodzącej gospodarki rynkowej, w szczególności w celu uzyskania międzynarodowej akceptacji. Na przykład, międzynarodowa instytucja zajmująca się zwalczaniem prania brudnych pieniędzy, Grupa Specjalna ds. Przeciwdziałania Praniu Pieniędzy, opowiada się za środkami zaradczymi, które ograniczałyby transakcje finansowe z niektórymi krajami. Do tej pory zalecała lub rozważała wprowadzenie takich ograniczeń w wielu krajach.