Hujroh - Forum Pesantren Indonesia Alumni Pesantren Indonesia Forum      Misi Hujroh
 

Main juga kesini sul:
The Ghurfah Kisah Sukses Alumni Alumni di Luar Negeri Bisnis Online Hikayah fi Ma'had Railfans Dunia Pesantren Ekonomi Islam
Forum  Info & Berita  Militer & Kepolisian  
WYWIERANIE WŁAŚCIWEGO WPŁYWU NA RZĄD
Pages: [1]

(Read 868 times)   

Admin

  • Administrator
  • Abadan fi Ma'had
  • ***
  • Admin No Reputation.
  • Join: 2013
  • Posts: 2615
  • Logged
WYWIERANIE WŁAŚCIWEGO WPŁYWU NA RZĄD
« on: 09 Sep, 2018, 22:12:45 »

WYWIERANIE WŁAŚCIWEGO WPŁYWU NA RZĄD
Aby sprzyjać stabilnym warunkom wzrostu gospodarczego, odpowiedzialni liderzy biznesu powinni pomóc w ustanowieniu jasno określonych praw i praktyk regulujących sposób, w jaki przedsiębiorstwa mogą wpływać na decyzje rządu. RBE prowadzą interesy z rządem w sposób przejrzysty. Organizują się wokół spraw będących przedmiotem wspólnego zainteresowania z innymi przedsiębiorstwami w celu lobbowania na rzecz rządu zgodnie z obowiązującymi przepisami i procedurami.
Stowarzyszenia biznesowe tworzą strukturę, która umożliwia liderom z sektora prywatnego znalezienie jednego głosu i koordynację działań. Zapewniają one możliwość i możliwość wywierania wpływu na ustawodawców w etyczny i demokratyczny sposób.
Cele biznesu i kadry kierowniczej sektora instytucji rządowych i samorządowych
Większy nacisk na morale, produktywność, stabilność, wydajność i wzrost jest kładziony przez kadrę kierowniczą przedsiębiorstw niż przez kadrę zarządzającą rządu. Kierownictwo rządowe przykłada większą wagę niż kierownictwo biznesowe do takich celów, jak jakość, skuteczność, usługi publiczne i wartość dla społeczności. Cele takie jak obsługa klienta, przywództwo i innowacyjność są podobnie ważne dla biznesu i kadry kierowniczej rządu.
Barry Z. Posner i Warren H. Schmidt "The Values of Business and Federal Government Executives: Bardziej różne niż podobne". 
Sposób, w jaki liderzy RBE współpracują ze swoimi stowarzyszeniami biznesowymi i grupami handlowymi, aby domagać się odpowiedzialności od rządu i stworzyć warunki dla uczciwej konkurencji. Liderzy RBE współpracują ze swoimi stowarzyszeniami biznesowymi i grupami handlowymi, aby domagać się odpowiedzialności od rządu i stworzyć warunki dla uczciwej konkurencji.
Aby zmaksymalizować efekt dźwigni i wpływ, liderzy RBE opracowują krajowy program biznesowy, który promuje cele i uwzględnia interesy zarówno dużych przedsiębiorstw, jak i małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) - oraz interes publiczny.7 Program ten określa politykę i reformy prawne, które są wymagane od rządu w celu stworzenia warunków niezbędnych dla wszystkich przejrzystych przedsiębiorstw, aby mogły one konkurować i odnieść sukces. Przedsiębiorstwa RBE publikują swoje cele i strategie w mediach w celu dotarcia do innych przedsiębiorstw i uzyskania informacji zwrotnych od podmiotów zewnętrznych i społeczeństwa obywatelskiego.
Działania lobbingowe sektora prywatnego przez RBE promują i zaszczepiają dobre rządy publiczne i poszanowanie praworządności. W przypadku gdy dana ustawa lub rozporządzenie jest szkodliwe dla rynku, RBE dążą do jego zmiany lub zastąpienia w sposób uwzględniający proces legislacyjny.
Aby wzmocnić ten proces, stowarzyszenia biznesowe często przyjmują program doradztwa legislacyjnego, który analizuje obowiązujące przepisy i ocenia, czy spełniają one wymagania i potrzeby biznesu. W ramach takiego programu stowarzyszenia dostarczają ustawodawcom obiektywnych i dokładnych informacji na temat warunków rynkowych, aby pomóc im w procesach decyzyjnych. Przykład takiego programu można znaleźć w ramce 9.2.8
Liderzy RBE ściśle współpracują ze społeczeństwem obywatelskim - w tym z izbami handlowymi, stowarzyszeniami handlowymi, stowarzyszeniami branżowymi, grupami rzecznictwa społecznego, grupami interesu publicznego i innymi organizacjami pozarządowymi - tworząc sojusze, które pomagają w promowaniu krajowego programu biznesowego. Społeczeństwo obywatelskie "obejmuje organizacje, struktury i sieci oddzielone od władzy ustawodawczej, administracyjnej i sądowej państwa oraz, jak twierdzi wiele osób, od biznesu, ale współpracujące na różne sposoby z obydwoma. "9 Grupy tworzące społeczeństwo obywatelskie często działają wspólnie dla wspólnego dobra, aby "stymulować demokratyczne działania oraz analizować i edukować debatę publiczną "10.
Organizacje pozarządowe mają swój udział w sukcesie RBE jako podmiotów, które działają w oparciu o przejrzyste podstawy prawne i wypełniają swoje obowiązki społeczne. Niektóre organizacje pozarządowe specjalizują się we współpracy z sektorem prywatnym w kształtowaniu reform prawnych i rządowych. Organizacje pozarządowe zrzeszają również liderów biznesu i rządu, aby wspólnie kształcić i szkolić ich w dziedzinach, w których powinni oni współpracować na zasadzie większej współpracy. W kwestiach kontrowersyjnych organizacje pozarządowe mogą pełnić rolę mediatorów pomiędzy przedstawicielami sektora prywatnego i publicznego.

Zamówienia publiczne
W przypadku gdy RBE prowadzi działalność bezpośrednio z urzędnikiem lub podmiotem państwowym, niezależnie od tego, czy jest wykonawcą, dostawcą, czy też w innym charakterze, powinien on podjąć kroki w celu zapewnienia, że jego relacje są przejrzyste i etyczne. Powinna przestrzegać wszystkich przepisów prawa, powstrzymać się od angażowania się w przekupstwo, kolesiostwo lub przymus oraz unikać nawet pozorów niewłaściwego zachowania. W ten sposób RBE minimalizuje ryzyko kar, grzywien i innych form sankcji za niewłaściwe postępowanie.
Sukces projektów publicznych opiera się na solidnych praktykach zamówień publicznych, które promują uczciwość, szacunek, sprawiedliwość i przejrzystość. Praktyki te pomagają również stworzyć warunki dla dobrego zarządzania publicznego i rozwoju gospodarki rynkowej. W ramce 9.3 przedstawiono przykładową politykę.