Hujroh - Forum Pesantren Indonesia Alumni Pesantren Indonesia Forum      Misi Hujroh
 

Main juga kesini sul:
The Ghurfah Kisah Sukses Alumni Alumni di Luar Negeri Bisnis Online Hikayah fi Ma'had Railfans Dunia Pesantren Ekonomi Islam
Forum  Hoby & Minat  Hewan Laut 
Ocena programu i kształcenie organizacyjne
Pages: [1]

(Read 744 times)   

Admin

  • Administrator
  • Abadan fi Ma'had
  • ***
  • Admin No Reputation.
  • Join: 2013
  • Posts: 2615
  • Logged
Ocena programu i kształcenie organizacyjne
« on: 10 Sep, 2018, 23:45:43 »

Ocena programu i kształcenie organizacyjne

jego podręcznik kończy się omówieniem podstawowych pojęć i praktyk ewaluacji programu etyki biznesu jako integralnej części organizacyjnego uczenia się. Celem tego rozdziału jest zademonstrowanie siły ewaluacji programu i ponowne podkreślenie roli indywidualnego przedsiębiorstwa jako części rozwiązania dla wyzwań stojących przed biznesem na wszystkich rynkach, zwłaszcza w gospodarkach wschodzących.
Zapewnienie kształcenia organizacyjnego
Uczenie się organizacyjne jest integralną częścią tego, w jaki sposób odpowiedzialne przedsiębiorstwo biznesowe (RBE) poprawia swoje wyniki biznesowe, przynosi zyski i zwiększa dobrobyt swojej społeczności poprzez swoje decyzje i działania. Dla RBE uczenie się organizacyjne jest sposobem na życie, który umożliwia mu dostosowanie się do warunków, w jakich się znajduje i nauczenie się, jak "stale poszerzać swoją zdolność do tworzenia przyszłości, którą naprawdę pragnie żyć "1. Uczenie się organizacyjne jest zasadniczo cechą charakterystyczną kultury organizacyjnej RBE, jak opisano w rozdziale 4. Organizacje świadomie dzielą się tymi informacjami na jednym poziomie, zapisują je w dokumentach na innym, ale ostatecznie przechowują w swoich kulturach.2 Jeśli chęć uczenia się nie rozwinęła się w kulturze organizacyjnej, to napomnienia kierownictwa, aby generować, dzielić się lub mieć dostęp do wiedzy nie będą na nic.
W tym rozdziale omówiono ostatnie z ośmiu podstawowych pytań, które właściciele i menedżerowie muszą zadać
Jak powinniśmy monitorować, śledzić i raportować nasze wyniki jako przedsiębiorstwa i stale uczyć się od nich samych: "Jak powinniśmy monitorować, śledzić i raportować nasze wyniki jako przedsiębiorstwa i stale uczyć się od nich "3
Program etyki biznesu jest integralną częścią tego, jak przedsiębiorstwo uczy się jako organizacja. Jest to forma uczenia się poprzez działanie - proces i kultura uczenia się poprzez działanie.4 Oceniając wyniki programu, przedsiębiorstwo określa:
- Jak uczy się tego, co musi wiedzieć (odpowiedni kontekst i wewnętrzne skanowanie),5
- Jak gromadzi, przechowuje i dzieli się informacjami i wiedzą (standardy i procedury, infrastruktura, komunikacja, ocena programów i uczenie się organizacji)6
- W jaki sposób wykorzystuje informacje i wykorzystuje tę wiedzę do realizacji celu przedsiębiorstwa i spełniania uzasadnionych oczekiwań interesariuszy (praktyki dostosowywania przedsiębiorstw).7

Celem programu etyki biznesowej jest pomoc właścicielom, menedżerom, pracownikom i agentom we wspólnej pracy na rzecz realizacji celu przedsiębiorstwa oraz osiągnięcia jego celów i zadań. Jak twierdzi autor cytowany w ramce 10.1, jest to podstawowy proces zarządzania. Aby skorzystać z programu etyki biznesowej, RBE musi mieć solidne zrozumienie, w jaki sposób jego decyzje i działania wpływają na jego interesariuszy.
Konkretne oczekiwane wyniki programu zostały opracowane w rozdziale 4 i są omawiane w dalszej części tego rozdziału. Po program etyki biznesu jest w miejscu przez pewien okres czasu, właściciele i menedżerowie muszą zadać sobie pytanie, jak przedsiębiorstwo wykonane. Ten podręcznik zaleca, że właściciele i menedżerowie zadają szereg pytań, w tym następujące:
- Jak dobrze poradziliśmy sobie z presją kontekstu, w którym działamy i z jaką presją będziemy musieli się zmierzyć w nadchodzących latach?
- Jak dobrze funkcjonowała nasza kultura organizacyjna i jak się ona zmieniła w danym okresie?
- Czy ustaliliśmy i odpowiednio komunikowaliśmy odpowiednie standardy i procedury dla naszych pracowników i agentów oraz czy przestrzegają oni tych standardów i procedur?
- Czy budujemy uzasadnione oczekiwania naszych interesariuszy i czy je spełniliśmy?
- Czy nasza infrastruktura etyki biznesowej wspiera nasze mocne strony i rekompensuje nasze słabości?
- Czy nasze praktyki zarządzania są zgodne z naszymi podstawowymi przekonaniami i zgodne z naszymi standardami, procedurami i oczekiwaniami?
- Czy nasze oczekiwane wyniki programu zostały zrealizowane?

- Czego nauczyliśmy się dzięki programowi etyki biznesowej w danym okresie?
- Dokąd zmierzamy stąd?
Skuteczny program etyki biznesowej będzie miał niezbędne mechanizmy zwrotne wbudowane w program poprzez procesy jego oceny. Mechanizmy te umożliwiają RBE do zbierania nowych informacji, integrować te informacje z istniejącymi umiejętnościami, wiedzą, zrozumieniem i postawami, i umieścić to, czego się nauczyliśmy w praktyce. Miarą sukcesu programu etyki biznesu jest kultura organizacyjna w pełni oddana podstawowym przekonaniom, standardom, procedurom i oczekiwaniom przedsiębiorstwa, w miarę ich rozwoju w czasie.